FOTO - BOOKY

 
FOTOGRAF IVAN ŠTEFKO
Celodenní fotopráce na booku pro modelku zahrnuje :
* fotografování v ateliéru s různými změnami pozadí a světla
* spolupráce vizážistky (make-up, vlasy)
* četné změny celkového stylingu modelky ( změny líčení, vlasů, oblečení a doplňků)
* fotografování v exteriérech
* možná přítomnost modelky při výběru finálních fotografií
* digitální retuše a úpravy fotografií, převody barev (černobílé/tónované)
* finální CD s vybranými upravenými fotografiemi v kvalitním rozlišení pro tisk

CENY
Kompletní book :
Cena fotopráce vč. finálního CD s
11 upravenými fotografiemi : 5.200,- Kč
Cena celodenní práce vizážistky - účesy a změny líčení, oblečení  : 1.800,- Kč
Cena případného tisku pozitivů A4 (na fotopapír) : 80,-Kč / ks

Poloviční book:
Cena fotopráce včetně finálního CD s
6 upravenými fotografiemi : 3.500,-Kč
U poloviční verze booku je možná vizážistka i na jedno líčení s vlasy za 800,-Kč nebo opět na celou dobu focení s mnoha změnami za 1.800,-Kč

Jiná možnost :
Nafotografování dvou modelek během jednoho "kompletního" booku  (tj. polovina fotografií a poloviční cena pro každou modelku)

Exklusive book :
s rozšířeným množstvím motivů
Cena fotopráce včetně finálního CD s
18 upravenými fotografiemi : 8.200,- Kč
Cena celodenní práce vizážistky - účesy a změny líčení, oblékání  : 1.800,- Kč


Rady pro začínající modelky


pokud jste se již rozhodly investovat do svého prvního portfolia či booku, měly byste mít možnost (a také schopnost) posoudit, zda je váš právě vzniklý fototest v modelingu vůbec použitelný. V tom by vám mohly pomoci tyto nápovědy :


1. Book modelky je jejím základním výrobní nástrojem a dá se říci, že bez něj modelka jakoby neexistuje. Z toho vyplývá i to, že čím je book lepší, tím větší má modelka šanci uspět a získat zakázku. A konkurence není malá. Je to o zkušenosti vámi zvoleného fotografa s modelingovou fotografií, o jeho tvůrčí invenci a schopnosti dodržovat jistá pravidla. Pokud ušetříte na kvalitě booku tím, že vás nafotí kamarád za pár stovek, pak jste zřejmě těch pár stovek právě vyhodila a navíc můžete čekat na svou první zakázku až do soudného dne, protože v konkurenci s ostatními booky modelek, předkládanými klientovi, jste na 186.místě.

2. Pokud nejste již zkušenými modelkami, těžko samy posoudíte, jaké fotografie jsou pro modeling vhodné. Bez dlouhodobých zkušeností v této branži nejste schopná objektivně posoudit sama sebe na fotografiích. Proto je ukažte více lidem a nejlépe profesionálům. Vám se třeba mohou líbit a vaše babička si je dá i zarámovat nad postel. Jenže v první agentuře, kterou s nimi navštívíte, vám mohou také sdělit, že jsou profesně nepoužitelné a pokud chcete, aby vás zastupovali a nabízeli, musíte si udělat nové. Není to tím, že by vás chtěli komandovat, ale vědí, co dokáže trh a klient akceptovat a co ne. Také byste nešly na trh prodávat něco, o čem byste byly přesvědčené, že se to žádnému zákazníkovi nemůže hodit.
Můžete se vám také stát, že na základě svého subjektivního hodnocení z booku vyhodíte fotku, o které budete přesvědčené, že je hrozná, příšerná a že na ní vypadáte jako někdo jiný. A bude to fotka, nad kterou by profesionálové jásali a klientům spadla brada. Modeling není jen o kráse, ale o zajímavosti a výjimečnosti typu. Věřte mi, že v této branži budete často vypadat jako někdo jiný. Většinu těch nádherných modelek, které obdivujete na bilboardech a v časopisech, nikdy na ulici nepoznáte.

3. Nabízí se jednoduchá rada - nechte si zkušenými lidmi v agenturách doporučit, kým se nechat nafotografovat. Většinou již mají zkušenosti s mnoha profesionálními fotografy. Nebo si nechte poradit vaší kamarádkou, která je v modelingu úspěšná již několik let a její book je sbírkou prestižních prací a titulních stránek. Že nikoho takového neznáte a do agentury se zatím ostýcháte ? Pak čtěte dál, co se píše v následujících bodech.

4. Základní fototest modelky :
a) Musí potenciálnímu klientovi v první řadě předvést, jak modelka vypadá přirozeně - nepřestylizovaná.
b) Musí ukázat i to, jak je modelka variabilní ve výrazech a mimice, jak dokáže navodit různou atmosféru.
c) Předvede klientovi, co všechno zajímavého lze z modelky vytvořit za pomoci vizážisty.
d) Bohužel je na nic, pokud na deseti fotografiích máte pořád stejný styling (make-up, vlasy, oblečení) a stále stejně mile se usmíváte. Pak na to stačila fotka jedna a ostatní už mají být o něčem jiném. Život je změna!
e) Z celého fototestu musí mít klient jasno, jak vypadáte v detailním portrétu, že máte krásnou postavu (pokud k tomu krůček chybí, fotograf ho za vás udělá), jak krásný je váš úsměv i úšklebek, jak jste zajímavá s vlasy staženými, rozpuštěnými, rozcuchanými či mokrými - a dál je to na fantazii, kterou musí fotograf mít pro každý další obraz.
f) Předmětem zájmu klienta, dívajícího se na fotografii, musíte být pouze vy. Fotograf, který se nechává příliš unášet na křídlech umění, zapomíná, že vytváří něco jiného, než potřebujete. Není to oněm, ale o vás.
g) Chybami na fotografiích jsou zejména zkratky perspektivy, které příliš nepřirozeně podávají délky vašich končetin a dalších částí těla, jež nějakou tu délku mají a neměli bychom ji divákovi úplně zatajit. Jedná se zejména o pózování, kdy z ramen rovnou vyrůstají nohy, kdy modelka klečí na kolenou jako po amputaci atd....
e) Je dobře, když během jednoho fototestu vystřídá fotograf různé pozadí v ateliéru, různé interiérové prostředí a když vyrazíte fotit i ven. Fototest bude hned pestřejší a vy budete zase trochu jiná.
f) Úspěch snažení vašeho i fotografa je přímo závislý na kvalitě vizážisty. Neznám profesionálního fotografa, který by vás nechal, abyste se před fotografováním nalíčila sama. Dobrý vizážista je minimálně padesát procent úspěchu (někdy i více). Nejlepší je, když zvládá i úpravu vlasů a má cit pro zajímavou stylizaci oblečení.
g) Při vašem prvním focení by vám měl fotograf hodně radit a snažit se vás do požadovaných obrazů pózovat sám. Alespoň pro začátek. Pokud vás postaví na plac a řekne "Tak něco dělej!", tak asi nechal fantazii doma a nemá představu, co by na obrazech chtěl mít. Pokud ale představu má a snaží se vám ji vysvětlit , snažte se i vy ji pochopit a ztvárnit, jak nejlépe umíte.
h) Vaše hotové fotografie nepředkládejte agenturám a klientům v sáčku z minilabu, ani je nedávejte do svatebního fotoalba, ale pořiďte si na ně pěkné pevné desky s čirými plastovými fóliemi (vždyť to má být book, neboli kniha). Ty profesionální jsou k mání v agenturách, nebo vám je zajistí přímo fotograf. Ty levnější pro začátek najdete v lepších prodejnách kancelářských potřeb pod názvem "spisová mapa". A udělejte si pár kvalitních kopií, určitě je po vás bude brzy někdo chtít. Přece mu nedáte ty vaše vydřené, potem skrápěné a dokonalé originály!

Hodně štěstí na cestě za úspěchem vám ze srdce přeje Ivan Štefko.

 

© 2003-2013 PHOTOMODEL MANAGEMENT, Ivan Štefko, Webhosting: janforman.com